Dr Svetlana Racanović, istoričarka i teoretičarka umjetnosti i predavačica na Fakultetu likovnih umjetnosti na Cetinju, autorka je dva teksta publikovana u višejezičnom katalogu koji prati veliku internacionalnu retrospektivnu izložbu umjetnice Marine Abramović. Izložba je krenula iz Londona, iz Kraljevske akademije umjetnosti u oktobru 2023, nakon toga je otvorena u muzeju Stedelijk u Amsterdamu u martu 2024. a potom će je ugostiti Kunsthaus u Cirihu 2025., Kunstforum u Beču 2026. a planirana su i dalja prezentovanja izložbe i izvan Evrope.
Ostale tekstove potpisuju: Karen Archey, kustoskinja savremene umjetnosti u muzeju Stedelijk u Amsterdamu; Adrian Heathfield, profesor performansa i vizuelne kulture na univerzitetu Roehampton u Londonu; Andrea Tarsia, direktor izložbi u Kraljevskoj akademiji umjetnosti u Londonu; Devin Zuber, profesor Američkih studija, religije i književnosti na Berkeley i George F. Dole, profesor, Center for Swedenborgian Studies, Berkeley.
U tekstu The Brutal Eloquence of Flesh and Blood – Early Performance of 1970s, Svetlana Racanović interpretira rane, herojske performanse Marine Abramović, radikalne, brutalne, prevratničke umjetničke intervencije, performanse „bola i krvi“ koji su predstavljali ikoničke radove kontrakulturnih umjetničkih strategija i praksi 70-ih.
U tekstu Balkan Baroque – Death Wish Converted Racanović se fokusira na kompleksni rad, multimedijalnu instalaciju i performans Balkan Barok iz 1997. kojim Abramović, u činu svojevrsne umjetničke terapeutike, dramatičnu spregu balkanske geografije, istorije i biologije razvjezuje i „liječi”, unutar svog dominantnog „eksperimentacijskog protokola“, aktivnosti „Čišćenja kuće“ (Cleaning the House ): purifikacije tijela i iscjeljenja (od) prošlosti.
Svetlana Racanović je 2019. objavila i knjigu Marina Abramović – od reza do šava u izdanju Geopoetike.