Okrugli sto „Putem novih vaspitno-obrazovnih perspektiva – kurikulUM u praksi“ održan je na Filozofskom fakultetu UCG, 10. i 11. juna, 2024.godine, posvećen brojnim značajnim i aktuelnim pitanjima o obrazovanju.
Tematski okvir je bio vrlo obuhvatan, od konceptualnih pedagoških pitanja, ukotvljenih u savremene naučno-obrazovne standarde, preskriptivnih referentnih okvira, preko komparativnih pregleda i paralela između crngorskog i drugih regionalnih i evropskih obrazovnih sistema, do specifičnih tema iz oblasti metodike pojedinih programa.
Učesnici su bili sa Univerziteta Crne Gore, sa svih organizacionih jedinica na kojima se obrazuje nastavni kadar: Filozofskog, Filološkog, Prirodno-matematičkog i Tehničkog fakulteta, Muzičke akademije, Fakulteta za sport i fizičko vaspitanje.
Na okruglom stolu su o istraživačkim pokazateljima o stanju u obrazovanju govorili i predstavnici Zavoda za školstvo Crne Gore, Ispitnog centra i Centra za stručno obrazovanje. Metaperspektive i korisna iskustva iz drugih obrazovnih sistema, u domenu obrazovanja nastavnika ponudili su nam prof. dr Slavko Gaber, ekspert i nekadašnji savjetnik pri kreiranju Knjige promjena u crnogorskom obrazovnom sistemu, prof. dr Srđan Verbić, ekspert u oblasti kreiranja programa nastavničkih kompetencija i funkcionalne pismenosti, prof. dr Nihada Delibegović Džanić, dekanka Filozofskog fakulteta u Tuzli, koja se bavi pitanjem inkluzije učenika s problemima disleksije u domenu nastave engleskog jezika.
Zanimljivu paralelu u domenu obrazovanja nastavnika biologije između crnogorskog i austrijskog sistema predstavio je postdoktorand, doc.dr Branko Anđić, koji radi na Univerzitetu u Beču. Nakon zanimljivih izlaganja, tokom oba radna dana, učesnici su vodili plodnu diskusiju, podstaknuti pitanjima, koja su inicirana kroz predstavljene prezentacije.
Zaključci sa ovog okruglog stola (24 teme) biće detaljno definisani, obrazloženi i u formi jasno formulisanih preporuka upućeni Ministarstvu prosvjete, nauke i inovacija na uvid i razmatranje.